Nilay CAMCI (BA’03)

Yardımseverlik Koşuları

Aslında bizler bir nevi yardımseverlik koşusu yapıyoruz. Nedir yardımseverlik koşusu? Yardımseverlik koşuları, koşu, yüzme, bisiklet, triathlon gibi dayanıklılık gerektiren sporlar aracılığıyla sivil toplum kuruluşları (STK) için kaynak yaratma aracı. Amatör ya da profesyonel sporcular, yarışlara katılmadan önce amaçlarına inandıkları ve desteklemek istedikleri STK’lar için duyuru ve çağrılarını eşe, dosta ve tanıdıklara tercih ettikleri bir yöntemle (e-posta, sosyal medyada ilan, yüz yüze sohbet, telefon görüşmesi, whatsapp mesajı, kapı önü sohbeti, ofiste çay-kahve molaları, öğle yemekleri, vb.) duyurdukları ve STK projeleri için bağış talep ettikleri bir süreç. Özellikle bağışlarla ayakta duran pek çok STK, yardımseverlik koşularına özel bir önem veriyor, bağış toplamak, farkındalık yaratmak için toplumda bilinen ve takip edilen kişileri saflarına katmaya çalışıyor. STK’lar için kaynak oluşturmaya çabalayan sporcular da yarışlara hazırlanırken geçirdikleri antrenman sürecini ve yarışı, anlamlı bir çabaya destek olmanın iç huzuruyla mutlu mesut geçiriyorlar.  Günün sonunda hem STK hem sporcu kazanıyor.  Dönemin moda tabiriyle tam bir “Kazan-Kazan” durumu…

ODTÜ Mezunları Derneği Maraton Çalışma Grubu

ODTÜ Mezunları Derneğimiz, faaliyetlerini kurullar ve çalışma grupları aracılığıyla sürdüren bir yapıya sahip. Burs fonu için kaynak oluşturma amacıyla faaliyetlerini yürüten geçtiğimiz yıl oluşturulan Maraton Çalışma Grubunun (MÇG) çalışmalarını yeni yönetim kurulu üyeleri desteklemeye devam ettiler. MÇG’nin ilk adımı 5 Mart 2017 tarihinde Antalya’da gerçekleştirilen Runanatolia ile atıldı. 96 koşucu ile maratona katılım sağlandı. 90 koşucu, burs fonu yararına 48.700 TL toplanmasına aracı oldu. İkinci adım ise 12 Kasım 2017 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirilen 39. Vodafone İstanbul Maratonu ile atıldı. 30 Kasım 2017’de sonlanan İstanbul Maratonu Kampanya sürecinde 148 koşucudan 128’i burs fonu yararına 1432 bağışçıya ulaştı 310.000 TL toplanmasına aracı oldu. İstanbul Maratonu sürecinde oluşan koşu arkadaşlığı, 3 Mart 2018’de Antalya’da gerçekleştirilen Runatolia koşusuna taşındı, MÇG de bir aile olma yolunda emin adımlarla ilerledi.

Neler Yaptık?

İletişimi artırmak için geçtiğimiz yıl oluşturulan maraton.odtumd.org.tr websitesini güncelledik, aslında Dersim güncelledi, biz de bolca tıkladık. E-postalar üzerinden süren iletişimimize kosanodtu@googlegroups.com grubundan devam ettik. Ben neden orada yokum diyeni hemen ekledik. Organizasyonlarımızı, antrenmanlarımızı buradan duyurduk, sporcu nelere dikkat eder, kampanya mektubu nasıl yazılır, benim kampanya duyurum nasıl olmuş sorularına cevap bulduk. Hatta bu yıl herkese özel ama aynı zamanda da standart bir kampanya duyuru görseli hazırladık, kurumsallaşma yolunda adım attık.
Sitedeki formlar aracılığıyla bizlerle koşmak isteyenlerin iletişim bilgilerini derledik. Sonrasında da çoğunlukla whatsapp grubumuz üzerinden haberleştik…Antrenman programlarımızı, fotoğraflarımızı, birbirinden güzel kolajlarımızı, videolarımızı, günlük motivasyon karikatürlerimizi paylaştık, 3 kişi başlayan antrenmanları “+1”lerle artırdık, #odtübursiçinkoşuyor yazısını formamızda gururla taşıdık, fonu DEVRİM olan fotoğraflarımızı telefonlarımızın albümlerine, sosyal medya ağlarımıza ekledik…Kah ODTÜmüzü turladık, kah DEVRİM’i, kah Yalıncak’ı…
Bu yıl önce hep birlikte 29 Ekimdeki ODTÜ Cumhuriyet Koşusuna katıldık, ardından Atamızı ziyaret ettik ve merakla ve heyecanla 11 Kasımı beklemeye başladık.
Hatta İstanbul Maratonu öncesi son antrenmanımızı da muhteşem bir görselle duyurduk, yıl boyunca her antrenman için farklı bir görsel hazırlayan Aylin hocamızdaki yaratıcılığı da takdirle karşıladık.

Maratona Yolculuk

9 Kasım 2018 Cuma akşamı neşeyle doluştuk otobüsümüze… Otobüsümüzün önüne astığımız afiş içimizdeki heyecanının ve coşkunun da göstergesiydi adeta.

Bu yıl, hepimizin hayali 42 km’lik maratonu koşacak 5 MÇG’li vardı. Serap, Kaan, Sena, Emre, Sinan. Ve bu yıl yine ilk kez en genç iki koşucumuz, Murat’ı ve Kuzey’i de MÇG ailesine katmış olmanın sevinci içindeydik. Murat 15k, Kuzey de 10k’da yarıştı…hem MÇG’nin hem de gönüllerin yıldızı oldular.
İstanbul’a vardığımızda tarih 10 Kasımdı ve henüz güneş doğmamıştı. MÇG olarak güneşin doğuşunu boğaz kenarında deneyimleme gibi bir tutkuya sahibiz maalesef…

Mekanımız kendisi de ODTÜ destekçisi olan Osman amcamızın Yeniköydeki Emek Cafe’siydi. ”Sporcu düzenli ve bilinçli beslenir” ilkesinden hareketle maraton öncesi karbonhidrat, protein ve diğer besin ihtiyaçlarımızı fazlasıyla karşıladık. Yediklerimizi eritelim diyerek sokakları turladık, Yeniköy’ün uyanışını seyrettik. 09.05’te sirenlerle hep birlikte Atamıza saygı duruşumuzu gerçekleştirdikten sonra Yenikapı Fuar Alanına koşucu numaralarımızı ve formalarımızı almaya gittik. Makarna partimizi de yaptıktan sonra Ayasofya bölgesindeki otellerimize geçtik. Bazımız uzun oturmayı tercih etti, bazımız da İstanbul’un altını üstüne getirmeyi. Herkesin hayatına kimse karışamaz en nihayetinde…

Ve İstanbul Maratonu…

11 Kasım 2018 Pazar sabahı 6’da herkes sıcacık yataklarında uyurken bizler gözlerimizi ovuşturarak ama içimiz kıpır kıpır bir şekilde uyandık. Geceden hazırladığımız formamıza göğüs numaramızı iğnelemiş, ayakkabımıza çipimizi takmıştık. Günler öncesinden hava durumunu kontrol ettiğimizden havanın günlük güneşlik olacağını biliyorduk ya o nedenle sabahın o ürpertici soğuğuna aldanmadık. Hep birlikte oldukça hafif bir kahvaltı ettikten sonra bizleri köprünün Anadolu ayağına götürecek otobüslere doğru yola çıktık. Tüm ODTÜ’lüler geçtiğimiz yıldan tecrübeliydik, o nedenle hepimiz aynı otobüse doluşmakta hiç de sıkıntı çekmedik. Köprüye vardığımızda diğer ODTÜ’lülerle buluştuk, bol bol grup ve hatıra fotoğrafı çektirdik, ısındık, sohbet ettik, yıllardır görmediklerimizle sarıldık hasret giderdik.
Başlangıç zamanı yaklaştıkça çizgilerimize doğru ilerledik. Başlangıç heyecanını Boğazın o muhteşem görüntüsüyle ölümsüzleştirmek istedik, bol bol selfie çektik, yokuşlarda zorlandık, Barbaros bulvarında hızlandık, Kabataş’ta ODTÜ ritim grubuyla coştuk, Galata Köprüsünde gönüllü fotoğrafçılarımıza poz verdik.
Yarış bitiminde madalyalarımızı gururla boynumuza geçirdik, sonra da destekçilerimize ben söz verdiğim gibi İstanbul Maratonuna katıldım, koştum, şimdi sıra sizde mesajını gönderdik. Kısacası bizler bu süreçte bir kez daha ODTÜ olarak güçlü bir aile olduğumuzun, mezun olsak da kopamadığımızın, ODTÜlü olmasak da ODTÜ öğrencilerine kaynak yaratmanın haklı gururunu yaşadık.
Bu kampanyanın hayata geçmesine katkı sağlayan tüm ODTÜ dostlarına en derin teşekkürlerimizi sunarız.